Stress en burn-out coaching in Amsterdam

Een bepaalde mate van stress hoort bij het leven en is gezond. Maar stress moet niet te lang aanhouden. Neem signalen serieus en reik op tijd uit naar hulp. Zo voorkom je dat je lang moet herstellen.

Coaching voor jou

Een bepaalde mate van stress hoort bij het leven en is gezond. Als de stress te lang aanhoudt of steeds opnieuw zorgt voor lichamelijke klachten dan is het goed om op tijd te leren omgaan met stress zodat je overspanning of burn-out voorkomt. Leer hoe je energie verdeelt en waar je van oplaadt. Een kritische stem huist in ons allemaal en wil ons beschermen maar verlamt als je ernaar luistert. Een tegenslag of periode van drukte op werk of privé kan in combinatie met belemmerende patronen maken dat je het even niet meer alleen wil uitzoeken. Neem fysieke en mentale signalen serieus en reik op tijd uit onze stresscoaches zodat je voorkomt dat je lang moet herstellen als klachten overgaan in burn-out.

Voorbeelden van vragen stress en burn-out coaching

  • “Hoe leer ik mijn grenzen ervaren en afgaan op mijn gevoel en lichaam?”
  • “Wat komt er in de plaats als ik mijn perfectionisme en schuldgevoelens loslaat?”
  • “Hoe schep ik orde in de chaos?”
  • “Wat zijn mijn waarden en hoe kan ik opladen?”
  • “Hoe zorg ik voor mijzelf terwijl ik ook verbonden blijf met de mensen om mij heen?”

Gratis ebook over burn-out

Wil je meer weten over het omgaan met burn-out klachten? Vraag ons gratis ebook aan.

sterk ebook burnout

Stress hoort bij het leven en is zolang we ook genoeg ontspannen niet erg. In onze huidige tijd is veel mogelijk en er komt veel informatie op ons af. We leggen onszelf veel druk op waardoor de balans tussen belasting en belastbaarheid verstoord raakt. ‘Fear Of Missing Out’ (FOMO) is een begrip geworden en we lijken mee te moeten doen in de ratrace. Als stress te lang aanhoudt ontstaan lichamelijke klachten zoals onrust en spanning in je lijf, darmproblemen en hoofdpijn. Het gedrag waarmee we rust proberen te zoeken zoals shoppen, piekeren of veel met je telefoon bezig zijn kan op de korte termijn fijn zijn, maar op de lange termijn werkt het vaak tegen je. Somberheid kan ontstaan waardoor je je terugtrekt uit contact. Zorg dat je op tijd bent en neem je stress-signalen serieus zodat je het tij kunt keren en voorkomt dat je lang moet herstellen.

Samen met jouw coach begin je met het inventariseren van wat jou energie geeft en wat energie wegneemt. Je maakt de balans op tussen wat jou druk geeft en je kijkt waar je kunt ingrijpen om die druk in elk geval tijdelijk weg te nemen. We helpen je een dagelijkse gezonde routine te maken die past bij jou en jouw situatie. Je oefent met praktische opdrachten om je patronen te herkennen en doorbreken. Zo leer je de schoonheid van jouw imperfecties te herkennen of om uit te reiken naar anderen. De methoden en technieken die de coaches gebruiken zijn oplossingsgericht en hebben het doel om in zo kort mogelijke tijd inzicht, verandering en vrijheid te bereiken.

Toen ik overwerkt was heeft Sterk! me enorm geholpen. Ik heb mijn eigen grenzen leren kennen en geleerd mijn eigen behoeften te zien. Daar heb ik nog steeds profijt van omdat ik daar nu naar kan luisteren en handelen. Dit maakt mij zelfverzekerder, meer in balans en dus een leuker mens. Ik ben (letterlijk) met open armen ontvangen. Ik had een prettige gesprekspartner die waar nodig confronterend is en de vinger op de zere plek legt.

Vera

Bij Sterk! weten wij dat vraagstukken rondom stress zich op veel manieren openbaren. Dagelijks spreken we mensen in onze praktijk met stressgerelateerde klachten. We bieden je een veilige plek om ruimte te maken voor gevoelens zodat energie weer kan stromen. Contact maken en waarnemen om te zien wat er juist vaak niet gezegd wordt maakt dat we kunnen ontdekken wat je patronen zijn. We leren je methoden die je blijvend kan inzetten om weer bij je gevoel en intuïtie te komen. 

Wij zien onszelf vooral als een begeleider die naast jou staat. Iedereen heeft in zijn leven met regelmaat nieuwe inzichten nodig om verder te komen. Net als het trainen van je sport of je werk skills geldt dit ook voor het jouw persoonlijke ontwikkeling. Door nieuwe inzichten op te doen en deze te onderhouden vergroot je jouw veerkracht en sta je steviger in je schoenen.  

Tijdens een intakegesprek bespreken we je wensen en doelen. Hieruit bepalen we wat het aantal benodigde sessies zal zijn. Denk aan gemiddeld 6 tot soms 10 sessies bij een zwaardere burn-out. Bij Sterk! zijn we helder en no-nonsense. Je weet dus vooraf waar je aan toe bent. We verwijzen door naar de basis GGZ op het moment dat we vermoeden dat diagnostiek en langdurige hulp jou beter dient. 

Sterk! handelt uit liefde, moed en meesterschap.

Onze psychologische coaches

 Iris Droste
ACT-coach

drs. Intse Hamstra
psycholoog & coach

drs. Tessa Harts
psycholoog & coach

Esther van der Zweep
psycholoog & coach

MSc. Marieke Schipper
psycholoog & coach

Titia Roovers

Zet de volgende stap

Ontdek zelf of onze werkwijze aansluit bij je wensen. Tijdens een kennismakingsgesprek verkennen we graag samen jouw vraag en stellen we doelen. Alleen als het klikt gaan we door!